thailandmeetsflo.reismee.nl

Back to basic

Hoi allemaal!

Ik leef nog, dus even een snelle korte update op een computer van een meisje hier van de hil tribe village homestay waar we slapen (ja bij mensen thuis betekent dat letterlijk). Ik leen haar laptop voor foto's kopieren, veeeel mooie foto's. We slapen dus bij een gezin thuis met 6 meisjes al (ze willen een jongen namelijk) en een grappige traditionele oma met echt die kleren. ze zit hier nu naast me iets te breien. Ze heeft zo een gewaad aan en shiny dingen op haar hoofd haha, hoe vet. Maar we delen dus kamers met de mensen die hier wonen, slapen weer heel krap op elkaar, maar hey we hebben wel matrassen, das beter dan de afgelopen twee nachten. Hoewel liggen alsnog pijn doet omdat alles stijf/beurs is, misschien heb ik weer zo een thai massage nodig, dat kan geen kwaad haha (oh nee niet op mijn zonnebrandplekken, auuu). De wc is een gat in de grond en ja geen licht enzo oh en enge beesten (spinnen ..groot ook.. maar die doen me nog het minst haha, de muggen zijn kut. ga je naar wc, steekt ie in je bil aaaaah xD). Heel fijn haha, maar je raakt gewend aan de goorste toiletten, de rommeligste volgepropte huizen etc.. maar niet aan het eten moet ik zeggen. ik wil zo graag bruin brood, gewoon een lekker boterham om deze wandeldag goed te beginnen.

Vooral als je dan de hele dag zo hebt afgezien. We zijn vandaag naar deze hill tribe village gelopen, ja gelopen ja (heel hoog op een berg dus he). Het is hier zo vochtig dat je bijna geen adem kan krijgen en het was op het heetst vn de dag. fantastisch plan he haha. Eerst 's ochtends naar een waterval gelopen heel veel steil omhoog en vervolgens dus weer naar beneden en daarna hier omhoog gelopen naar deze villlage. We waren allemaal zo bezweet, gewoon badend in ons eigen zweet echt ziek. En hijgen.. Dit was echt het zwaarste wat ik ooit heb gedaan, for sure. But I made it yeah! De uitzichten onderweg waren wel prachtig uiteraard, maar ja of ik daar echt van kon genieten zo heftig hijgend haha :P

Verder gaat het wel oke met me, nog steeds niet aan de diarree haha heeeeuy party! Alleen wel verkouden geworden van de airco/ heet/koude douche/koude regen etc. Dus dat zuigt heel erg vooral met ademen als je uphill gaat. Dat is zo zwaar in deze hitte en met zo slecht slaap en weinig / niet vullend eten (alleen wat wit brood en fruit als ontbijt... dan heb je wel trillende beentjes. ik heb zelf nootjes en koekjes gelukkig). Het avondeten was natuurlijk rijst hier met pittige dingen erbij, dus ja vooral mezelf gedwongen rijst te eten en weer fruits ofc (dragon fruit is mooi zie google! en lekker en goed voor je skin blijkbaar). Goed voor mijn huid kan ik wel gebruiken. Gister gingen we fietsen vanaf Chiang Rai naar een olifanten kamp (waar ze zielig aan ketting stonden en je er op kon rijden met zo een stoeltje, wat iedereen zielig vond dus niet gedaan) en eingelijk naar de Witte tempel (zoek maar op is mooi), maar ja dat met truck gedaan want iedereen was te bek af en verbrand van het fietsen. In Chian Rai waren we eerst een nacht in een heel cute hotel gebleven, en daarna in een homestay(whyyy? bye bye luxe), wat letterlijk slapen op een verhoogde takken grond was... zo primitief!!! oh my god haha. De nacht erna in tenten in Khun Khon national park was dan nog beter zeg, hoewel de hoeveelheid muggen overal, op de wc/douches en alle insecten die op je ogen afvliegen was wat minder ( I don't like camping! zelfs als ik dat typ vliegt er iets in mijn oog.. zucht). Maar goed, tijdens dat fietsen zweette ik ook weer zo erg, echt niet oke. Iedereen uiteraard, zo uphill fietsen in die brandende zon is killing en de view is breathtaking (letterlijk adem weg). Dus alle zonnebrand zweette eraf, ook al had ik voorin mandje de fles en tijdens het fietsen smeren en smeren en smeren maar.... Mijn handen/armen zijn VUURrood, het ziet er echt slecht uit, handen gezwollen. Net zei een van de meisjes: Oh my god, shit, you're so red! you look like a vampire... (ja zo erg dus) Mijn knieen doen ook pijn, vooral irri met die toiletten in de grond als je onderbroek daar op moet zitten om zo te kunnen plassen.. aangenaam...not! Maar goed erge is dus dat we vandaag eerst wel door bos omhoog liepen, echt klimmen maar toen we bovenop berg waren zegmaar was het meer gewoon lopen, dus open in de volle zon (op een berg..). en weer zweten. Thank god to mijn bolero die tot over mn handen kan... laatste wat je wil is nog meer sun burn he, dan gaat t echt infecteren ofzo.

Ik ben nu ondertussen fijn de foto's aan het kopieren van mijn camera op usb wat echt forever duurt! Zo aardig dat ik van dat lieve meisje haar laptop mog lenen, echt heel fijn. Ik hoop dat we vanavond beetje goed slapen, want al die jengelende kinderen hier. Ik kijk al uit naar het ontbijt ook haha, fantastisch. Rijst.. en nog meer rijst. Nou ik zal het maar naar binnen moeten werken (bruine boterham/yoghurt please come falling out of the sky!??). Morgen weer een end lopen, 6 uur zegt de begeleider. Die heet To, Pid is ook mee, maar To is de lokale begeleider. Die man moet echt komedien worden ofzo, denkt dat ie grappig is. Zegt ons dan dat we morgen onze grote backpack op rug moeten dragen met lopen. Nou dan vallen we dus de cliff in want het is nogal steil, heel steil en zo slippery af en toe.... eng! en vermoeiend :p

Ook doet ie grappig over dat we geen water meer hebben (want ik wil dus alleen uit drinking water flessen die geseald zijn), of dat we heel lang moeten lopen. Dus in hoeverre die 6 uur morgen waar is zullen we zien, maar vermoeiend gaat het zeker worden. Laten we hopen dat ik weer energie op doe met slapen vannacht, dat mijn verkoudheid weggaat en oorpijn niet toeneemt of gewoon lekker verdwijnt (ik wil niet ziek worden!). Dan zullen we zien hoe ik deze week overleef tot aan zaterdagavond. Dan gaan we geloof ik naar een spa, met sauna. hahaha ik lag zo dubbel toen ik dat hoorde, ik loop hier elke dag in een sauna, ik ben al gedetoxd to the max. Na die spa gaan we in een 14 uur durende bus naar Loei (joepie....) en daarna weer hotels volgens mij :D

Afgelopen zondagavond hadden we voor het laatst een lekkere hotel kamer (ik in mijn eentje toen). Alex is nu weg dus ben ik als enige over want er zijn allemaal koppeltjes. Dat betekent dat Jan (de enige jongen) ook de loner is en hij maar aan mij gekoppeld wordt. Maar beetje jammer dat hij dus rookt... echt vet goor. Deze week wel klamboe bij de homestay maandag met hem gedeel (hij had er natuurlijk weer s geen... en mensen denken dat je alles deelt op zo een reis, nou nee. Deet. zonnebrand, tissues (running nose) is mine...nouja meestal deel ik wel iets omdat mensen me anders kut vinden, maarja I gotta survive! tentje kon ik gelukkig met Leny delen (die was zo smal oh my god!) en ja komende week zie ik nog wel. Hotel kamers ga ik niet met hem delen, hij is naast een smoker ook nog eens zo een gast die denkt dat ie stoer is en die zo een ass is. Ook tegen mij, ik cite: ' I would be glad if you would stop talking... like all the time'. Hoe kut is dat? Geloof het of niet, maar ik praat hier helemaal niet zo veel, lang niet zo veel als thuis, heb ik niet eens de energie voor hier. Maar ja dat is geen first world problem, slapen naast de biggest ass en een smoker. Eerst deze week met alle zon maar eens overleven en het wandelen in mijn zweet :p We will see!

Khab Khun Kha to the girl who borrowed me her laptop ;) cause no wifi here!

Liefs van een Flo in pure survival mode en hopelijk zie ik jullie snel ;)

Reacties

Reacties

Kim

OMG Flo....

Je zult je de volgende keer wel even achter de oren krabben voordat je een dergelijke reis gaat plannen/boeken, of niet? ;-)
Gelukkig vervaagt de échte ellende en houd je fijne herinneringen over.
En wat de smoking ass-man betreft: ga in de negeer-modus en blijf overdreven vriendelijk. Dan voelt hij zich alleen maar ongemakkelijker.

Tanden op elkaar en tot gauw!

Dikke kus van ons!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active