thailandmeetsflo.reismee.nl

It's beach and sunscreen protection time!

Hoi allemaal!

Op verzoek van oma die mijn posts al erg miste (aaah heel lief oma!), hier even een update. Alles gaat nog helemaal prima hier in Thailand, hierna nog maar 1 week! De tijd gaat zo snel voorbij, jeetje. Ik kan het me bijna niet bevatten dat ik al weer 3 weken weg ben van al die goddelijkheden in Nederland (bruin brood, heerlijke yoghurt, melk, verse kaas aaah). De trekking week was erg leuk, hoewel ik toen even een 'zware update' gaf dat ik het wel pfoeeeee vond, maar achteraf kijk ik er juist op terug met heel veel plezier. Ik vond het misschien zelfs wel de leukste week, bijvoorbeeld met een trekking door de jungle, echt heel vet. Een dicht beboste jungle waar voorop een local liep met een hakmes om de takken weg te choppen, maar het was nog steeds een soort survival run, onder bomen door, of overheen. Bijna 90 graden naar beneden ‘ glijden’ met een moddergrond en steeds aan takken vasthoudend. We moesten namelijk terug naar beneden omdat over de heuvel heen, die zich trouwens in een coole wolk (veel nevel/mist) bevond, heel magisch!, niet meer ging, want het is nu niet toeristisch hier (te heet…) en dan lopen er te weinig mensen en wordt het te veel volgroeid. Ook was het wel een hele ervaring die trekking en zo slapen bij mensen thuis, en even weg van alle luxe haha.

HuaHin waar ik nu ben is ook echt een super leuke (strand)stad en we gaan ook nog naar Koh Samui eiland natuurlijk en aan het einde Bangkok yeeeeey! Hoewel ik daar stiekem toch ook wel een beetje tegen op kijk haha, want Bangkok is zo massive dat is echt niet oke :p Dus dat wordt nog heel wat. Als ik hier nu alleen rond loop in Hua Hin word ik al overal aangesproken van ' Madam, Where you from? ... taxiiii???' Dus dat is wel soms wat vervelend. En ze raken je overal aan. Alsin echt je armen, je haar, je hoofd en dat doen ze vooral met uitgaan, zoals gisteravond hier in Hua Hin. Dat was sowieso een hele ervaring en een erg goedkope avond haha. Kate (een ander Nederlands meisje van de groep) werd leuk gevonden door een Thaise 50 jarige man, die ineens random shots voor onze hele groep ging kopen in de bar Click waar we waren. Dus ik dan ook maar eens zo een shot proberen, was echt puur en alleen suiker haha (ja en wat alcohol), dit was ook de goedkoopste shot. Maarrrrrr toen ging hij over op bier voor ons kopen en alles, wat je maar wilde. Nou, ik wilde dus geen bier, toen was het van: tell me what you want, I get it. Dus ja dan had het de duurste kunnen zijn, maar voor water gegaan. Dat snapte ze niet haha. Mensen hier snappen niet dat je water chill kan vinden om te drinken omdat je de rest vies vindt (echt wijn doen ze niet aan). Ondertussen die man met ons op de foto en bierglazen klinken (en ik met mijn waterflesje xD en dan hij elke keer oooooh lachen…. Oke dan).

Op een gegeven moment ging hij ons foto’s laten zien van ‘ his house’……. SUPER MOOI, van die internet plaatjes die niet kunnen kloppen, een poool zo groot wil je niet weten en mooie sunsets. Toen begon ik het wel iets ‘ benauwder’ te krijgen, van ja wat moet die man met ons? Maar ja we waren gewoon veilig in een club, ook nog eens dicht bij ons hotel J Hij had ook een meisje bij zich, een thai, geen idee of het zijn dochter was haha. Op gegeven moment wilde hij ergens anders heen, ja wij ook wel. Hilton hotel, wat hier ook heel dichtbij zit, leek ons wel leuk, daar zit een club in. Maar nee, hij wilde andere club, 10 min met de auto. Oke STOP, daar houdt het op!!!! Dus wij zeiden, nee we kunnen naar Hilton..wilden ze dat met de auto (letterlijk 1 min lopen). Dus toen zijn we gaan lopen naar Hilton. Wij daar binnen, komen ze toch achter ons aan en daar waren ze weer. Dus weer free drinks yeey! Ik maar gewoon lekker witte wijn bestellen, zal wel goed zijn in Hilton. And it was! Een mega bel wijn (en heel duur) haha, chill. Lekker bezig Kate, zo een man ‘scoren’ . Daar was live muziek in de hilton bar en het dak was laag, wat een sign ook aangaf: ‘ This bar was built by short people for short people’ hahaha. Overigens zagen we weinig touristen met uitgaan, vooral veel Thaise dames en wel wat europese mannen… je weet wel waar die op uit zijn en de dames gaan dan helemaal los met veel te veel push up en te korte rokken (erg aantrekkelijk….not!). Toen ging die man op gegeven moment weg (en meisje die bij hem hoorde enzo), dus toen was ik toch wel opgelucht haha, dat we niet met ze mee moesten, dat ze zouden gaan zeuren zegmaar :p Dus dat was een leuke FREE avond! :D

Daarna nog naar een karaoke bar, waar de andere echt zo hard schreeuwden in mijn oor haha (ja die drank was dus gratis he), Angels van robbie williams gezongen en dancing queen van abba. Daar kwamen we weer een andere thai, een dame dit keer, tegen die ons mee nam (overal aanrakend dus, hele armen etc), om ons mee te nemen naar een club vlakbij en ons daar af te droppen bij een strippaal xD. Daar konden we wel even gaan staan dansen op die verhoging… oke dan haha. Toen wilden de meiden (we waren met 4 meiden, Kate, Marisa en duitse Leny (aka barbie)) natuurlijk de strippaal beklimmen, maar daar had ik niet zo een behoefte aan. Na pushen ging ik dan toch maar een mini poging doen (voel ik meteen mijn armen haha no muscles whatsoever). Daarna daar nog even gedanst, en met een Belg en Nederlanders gepraat. Was leuk, want die Belg kwam hier vaker (zijn vader hier een huis) en vertelde me wat hier leuk is in Hua Hin. Een sky bar in het Hilton hotel (die ik vanavond ga checken, met uitzicht over de stad) en de Monkey Mountain (Khao Takiab), waar ik zo naar toe ga (half 5 hier nu bijna, eerst de hitte van de dag maar even voorbij laten gaan).

Over de hitte van de dag gesproken, ik had het erg leuk gevonden om jullie een postcard te sturen, maareh…..ja zo makkelijk als dat klinkt in een toeristische stad, zo moeilijk is het. Ik ging naar het tourist office lopen, die zondag vanaf 9 uur open zou zijn. Nou, daar was dus al geen kip. Vervolgens liep ik verder en kwam ik nog een officiele tourism authority office tegen, waar ik naar binnen ging. Daar bleken de medewerkers amper Engels te kunnen (ja heel handig). Ik vraag om stamps, dat snapte ze niet. Dus vroeg ik: post office here somewhere, for stamps? Toen kreeg ik een uitleg waar die post office was. Dus ik loop daar heen, is de post office tijdelijk verplaatst, in de andere richting van de tourist office waar ik dus net was. Inmiddels 1 uur ‘s middags en brandende zon, en helaas vaak geen schaduw waar ik liep… Dus ik weer tourist office in en zeggen dat post office verplaatst is en vragen waar dan de Plaza is waar het nu zit. Ik wilde ze ook zeggen niet nog een tourist naar het verkeerde post office te sturen, waar er geen is, want dat vond ik zo lullig (en je bent een tourist office…). Maar oke, dat werd niet duidelijk denk ik. Ondertussen bleven het vriendelijke Thaise mensen hoor, ze zijn erg vriendelijk allemaal! Maar ja dan nog. Enfin, toen ging ik naar die plaza toe, was de post office GESLOTEN! Oke toen had ik het echt gehad, de hitte was killing me. Weer langs die tourist office op weg naar hotel, ik dus zeggen dat hij gesloten is vandaag. Yes, zegt een man die net binnen loopt, on Saturday, Sunday is closed…. Dus ik, ook al weet ik dat deze poging hopeloos is: ‘ Why did you tell me to go there then???!!!!’ Vriendelijk terug lachend naar mij, nadat ik nog vroeg aan die man of ergens anders stamps te krijgen zijn en hij mij een of ander winkeltje aanwijst, loop ik vervolgens volledig verslagen naar buiten. Aan de overkant van de straat waar dat winkeltje zou moeten zitten, loop ik maar een winkel in (want ja de signs zijn thai, dus leuk dat hij me de naam geeft, maar dat zegt me niks), en vraag ik om stamps. De vrouw kon zowaar goed engels eigenlijk, en zei: no stamps, you can go to post office (en dan dus weer de verkeerde richting!! Aaah). Dus ik zeg: but it’s closed. Zij: yes. Dat ik echt weer dacht: waarom zeg je dan dat ik daar nu heen kan lopen??!

Kortom, frustratie alom in mijn zoektocht naar postzegels in deze mega hitte om leuke kaartjes te versturen, waar ik wel al een goede winkel voor had gevonden. Jullie zullen het dus denk ik maar moeten doen met mijn blog verhalen, ik denk niet dat ik nog een poging aandurf om ansicht kaarten te versturen en foto’s kan je altijd bij mij komen bekijken (of ik neem ze mee op usb naar jou :D) als ik terug ben, want het posten gaat zo slecht op de site.

Overigens heb ik afgelopen week steeds alleen een hotel kamer gehad en dus niet met smoking-ass (haha Kim), en dan sliep Jan met de begeleider op een kamer, dikke prima! Nu heb ik relatief weinig last van hem gehad, das mooi! Ook komen er deze week 6 mensen bij de groep bij, dus ben benieuwd of dat leuk wordt. Aankomende week is dus een strandweek als afsluiting en ja, nu is strand (en zand overal aaaaaaaaaaaah) dus niet zo helemaal mijn ding (en overvolle zon..), maar alsnog ga ik er natuurlijk met volle teugen van genieten (en mooie jaloers makende plaatjes schieten hihi)! Zo ga ik nu dus naar die monkey town (aan einde van de dag, minder hitte hoop ik) en een leuke market (Cicada market, met veel art, kan je googlen) in plaats van met de rest op het strand te gaan liggen bakken, die net waarschijnlijk nat zijn geworden van de tropische stortbui hier haha. Misschien koelt het daardoor ook wel beetje af J Ik zit hier droog in de lobby van het hotel op een pc, zo chill dat ze eindelijk eens ergens in een hotel een pc hebben. Maar dit hotel is ook iets duurder dan de cheap hotels waar ze ons meestal in stoppen met de reis, want wij hebben dit hotel zelf geboekt. Dit weekend hebben we een vrij weekend in deze stad Huahin…nouja in de stad. Het Greenway centrum (de organisatie heet zo) waar we zouden verblijven en zaterdagochtend om 6.30 uur na een vermoeiende busreis nacht aankwamen, ligt namelijk 6 km uit de stad!!! We werden er naar toe gebracht vanaf de stad en dachten alleen maar: nooooooo, stop stop stop, niet nog verder! Dat is dus niks aan om zo ver uit de stad te zitten, terwijl het zo een leuke stad is met dus uitgaansgelegenhede. Als je bedenkt dat taxi’s ook 300 baht elke keer zijn ( ‘s nachts wordt je ook nog eens afgezet waarschijnlijk.. nog meer) heen en weer, en we nu 800 baht per persoon voor 2 nachten (20 euro) betalen dan zie je in hoeveel beter deze oplossing is, die ik na 5 min in dat greenway centrum al bedacht, om gewoon hier lekker een hotel te boeken op 2 min lopen van het strand, primaaaaa! Voor de rest dan, voor mij is het vooral chill dat het gewoon in de stad is en ik vrij ben om te gaan waar ik wil en niet met de rest de taxi hoef te delen (ook na uitgaan ‘s nachts ofzo) en dus afspreken en dus veel wachten en gewoon zelf mijn plan kan trekken J

Ik ga dus nog lekker genieten van deze week, oeh en morgen snorkelen in Prachuap :D en dan nog 2 dagen bangkok, waar ik al een hostel voor heb geboekt (dat werd toch wel tijd). Na veel stress en me afvragend hoe ik het ga overleven in die grote stad, ben ik voor Lub*D in Silom gegaan, in het uigaanscentrum. Wie weet ontmoet ik daar dan andere leuke backpackers met wie ik uit kan gaan, maar alleen als het lukt, zou wel tof zijn Bangkok night life mee te maken (als niet iedereen aan me zit haha, maar daar vast ook veel westerse mensen). Aah het zonnetje schijnt weer lekker en ik dacht net toen ik die regen zag: zou ik die poncho mee moeten nemen? Maar die poncho kan weer regelrecht terug naar de fabriek, want toen ik van de week een UUR achterin een truck zat (de laadbak dus….open) en het ging stortregenen en ik dus mijn poncho aanhad, was ik net zo doorweekt als alle anderen die heel zielig een plu’the boven hun hoofd hielden en helemaal nat werden (en een soort zwembad in die bak…). Ja zie dat beeld maar voor je haha, 4 Westerse chicks in de laadbak van een pick up truck in de stromende regen, helemaal ineen gedoken en ik in mijn poncho, die geen bescherming bood haha. Mam, mag ik die poncho weggooien? xD hij is flut blijkt uit de test door Florianne in Thailand!

Ik zie jullie snel weer allemaal, hele fijne vakantie jullie ook, geniet allemaal van alle mooie tijden die jullie hebben (waar dan ook :D)!

Groetjes en liefs van Florianne.

Ps. Iemand ging foto’s plaatsen op facebook, onze guide To van vorige week trekking. Ik ben nu bevriend met hem op fb, maar volgens mij kan je de foto’s ook zo zien. Ik zet hier een link neer, dan kan je kijken als je het leuk vindt J https://www.facebook.com/boonchai.jupho/posts/10153099541282879?pnref=story

Reacties

Reacties

Roald

Leuk verhaal schatje. Dat van die postoffice denk ik echt dat het een cultuurverschil is, kennelijk zien zij totaal niet de noodzaak dingen op dezelfde dag te doen. Klinkt een beetje als in boeken of films: Waarom heb je niet gezegd dat die gesloten is? "Ja dat heb je helemaal niet gevraagd, daar kan je postzegels kopen." Ja natuurlijk vandaag, ik ging er meteen heen. Ook fijn dat die survivalweek alsnog goed bevallen is :).

Ans

Gooi maar weg die poncho, haha. ????????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active