thailandmeetsflo.reismee.nl

Monkey or dog town?

Hey, daar ben ik weer! Deze ervaring moet echt even over geschreven worden (en deze pc’s chill, je mist toch wel een laptop en lekker typen na een tijdje haha), zodat ik straks lekker mijn oogjes dicht kan doen om heerlijk te slapen. Ik ging dus een uitstapje doen, by myself, omdat de rest liever hier bleef bij het strand. Ik had gelezen dat je dus naar een Monkey Mountain kan en toen dacht ik, dat klinkt leuk. Daarheen met openbare bus, een leuke truck met bankjes. Mooi uitzicht over de zee en de kustlijn van Hua Hin, echt prachtig! Maar toen..... kwam ik als zo een beetje enige tourist, of eigenlijk letterlijk enige persoon, aan in het gedeelte van de berg waar alle monkeys leven. Overigens was het niet echt een monkey town, meer een monkey and dogs town, wat een honden ook! Nou, daar ben ik dus geen fan van, die honden overal op je pad (Rabies in gedachte enzo.. kunnen apen ook hebben trouwens, haha fijn. Dus uitkijken!). Pff wat een hoop apen, niet normaal. Daar loop je dan, als enig geevolueerde aap tussen al die primaten haha. Super eng oh my god. Toen ik toch durfte verder te lopen omdat ik een mooie tempel zag, waren daar ook wat mensen verderop. Ik was helemaal blij dat er ook andere mensen waren, maar die blijheid duurde niet lang, alsin letterlijk 1 min. Het bleek namelijk dat ze de monkeys gingen voeren, wat dus betekent dat er ineens honderden en op je af komen rennen. Daar sta je dan, in the middle of them (echt, als je foto’s ziet straks, ik post ze dan wel, zal je geloven hoe eng het was en me zo voelen als ik). Ik plakte mezelf zo veel mogelijk tegen de muur aan, hopend dat ik erin zou verdwijnen voor even haha. Wel heel vet al die apen bij elkaar te zien rennen (en scary :p) en er waren ook heel veel lieve baby apen, die dan zo hangen aan de moeder of aan haar kin trekken voor aandacht aaah zo lief.

Nadat de apen verder door waren gelopen, ben ik ook door gelopen richting die tempel die ik zag. Deze was inderdaad erg mooi, met zee uitzicht erbij wauw. Daar kwam ik een paar Thaise mensen tegen, die heel aardig waren en met me gingen praten (de man kon redelijk Engels). Toen dacht ik, ik vraag of ze even een foto van mij zou willen maken. Nou, niet zomaar een foto, maar een hele fotoshoot. Voor elke hoek van dit tempel gebied, voor elke kapelletje, met elk uitzicht haha, wel super nice! Ik heb haar zelfs gestopt na tijdje, zo van: nee zo is het goed, die hoek hoeft niet meer, khab khun kha! In return ging ik dan natuurlijk ook even leuk met deze kleine mensen op de foto haha, ik voelde me weer erg lang. Ook toen die vrouw foto’s van mij maakte met mijn camera, waren die andere dus ook met hun mobiel zelfde foto aan het maken, haha, dat voelt raar. Overigens moest ik mijn schoenen uit doen in dit gebied met tempels. Dus daar sta je dan, met je blote voeten in de apen kak (de apen liepen daar ook gewoon). Op een foto van me die ze maakte, trek ik echt een mooie kop omdat ik net op een uitgedroogd scherp stukje apen drol stap xD Na deze ervaring met deze lieve mensen en het mooie uitzicht, was ik weer terug onderaan de berg en begon het te schemeren. Super mooi om zo de kustlijn te zien en even lekker met mijn vieze voeten in het zeewater te lopen, heerlijk. Totdat ik een mega aangespoelde kwal zag en er veel schelpjes in het water lagen, toen gingen de teva’s maar weer aan.

Onderweg terug naar Hua Hin ben ik uitgestapt bij de Cicada market, een mooie night market met een gezellige drukte en veel kunst, super mooi! Live muziek, een leuke sfeer, grappige markt kraampjes met unieke dingen, wat wel eens leuk is na al die toch wel standaard prullaria die je op alle andere night markets kan krijgen. Daar ook maar lekker wat gegeten, wat lastiger was dan het klinkt, want zo goed was hun Engels niet. Totdat ik de oplossing zeg: lekker ribbelfriet voor slechts 25 baht (70 cent) en warme mais in een bekertje in ander kraampje. Daar ga je dan met dit eten lekker zitten bij een live muziek bandje, helemaal prima en nog een vers mango smoothie als toetje :) Ik vind het super fijn dat hier nachtleven zo groot is, dat er veel night markets zijn. Vooral ook grappig dat alle massage salons, waarvan er elke 4 meter een zit in de straten rondom dit hotel, tot ‘s avonds laat massages aanbieden. ‘s Avonds, wat ik meestal de leukste tijd van de dag vind, kan je hier nog zoveel doen, vooral in deze grotere steden. I love it! Misschien dat men daarom, omdat ze ‘s avonds en ‘s nachts nog zo actief zijn, in winkels of bij kraampjes of zelfs in het ziekenhuis (hoorde ik van Kate) gewoon tukken tijdens hun baan. Toen ik in het ansichtkaarten winkeltje was, wou ik ze eventueel wel kopen, maar die vrouw lag heel charmant en half snurkend te tukken, dus ja laat dan maar he haha. Ze zag er zo zorgeloos uit, alsof het haar ook niks uit maakt of ze iets verkoopt, want slapend kun je niet verkopen (of zou ze dat denken, slapend rijk worden? :p). Stelen lijkt hier dus ook wel heeeel makkelijk, gek eigenlijk.

We gingen net nog even met zijn allen, wel leuk om de groep weer te zien na mijn tochtje alleen, naar het Hilton hotel waar een skybar in zit. Gisteravond vertelde een Belg die hier bij zijn vader regelmatig op bezoek komt dat daar super mooi uitzicht is, want op internet zie je het niet veel staan. Dus deze tip had ik mooi aan de groep meegegeven :) Daar een lekkere mango, water melon and orange juice doen voor maar 150 baht (4,50 ofzo), dat valt reuze mee voor zo een uitzicht wauw! Roald heeft de foto's geupload, hieronder staat nog een bericht van vandaag ;).

Tot snel allemaal, bye bye! Phan dee for me.

Reacties

Reacties

Riet Vizee

Stoer hoor om alleen op stap te gaan maar wel eng tussen al die apen we zijn wel trots op je hoor geniet er nog van gr Oma doeiiiiiiiii

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active